Sittard

Laatste update: 2021-03-31

Het station Sittard is gereduceerd tot de meest essentiële sporen 1, 2 en 3. Spoor 20 is het kopspoor richting zuid. Toegevoegd is spoor 21 voor de goederenafhandeling.

 

Het dubbelspoor naar Susteren leidt in model naar en van het schaduwstation ("Roermond").

 

In het actuele sporenplan zien we aan de zuidkant het oostelijke spoor naar Heerlen en het westelijke naar Maastricht. Aan de noordkant loopt de lijn naar Susteren, Roermond en verder.

 

Sittard:

  • 3 doorgaande sporen
  • 1 kopspoor
  • 1 losspoor
  • 7 wissels
  • 1 kruiswissel
  • 2 hele engelse wissels
  • 12 seinen
  • 1 dwergsein

 

Aansluitingen:

  • Schaduwstation (noord)
  • Maastricht (zuid-west)
  • Heerlen (zuid-oost)

 

Technisch gereed:

27 februari 2010


Het station kwam rond eind februari 2010 technisch gereed. Hierna kon al gereden worden van schaduwstation naar Sittard, waar kop gemaakt moest worden.

 

Afgezien van de opstelsporen komt het sporenplan in essentie overeen met de werkelijkheid.


Schematische lay-out van Sittard
Schematische lay-out van Sittard
Kleindochter Lisa inspecteert de toerit naar Sittard
Kleindochter Lisa inspecteert de toerit naar Sittard
Overzicht van de toerit vanuit het schaduwstation van en naar Sittard
Overzicht van de toerit vanuit het schaduwstation van en naar Sittard