Test met Beeldschermbesturing

Naar aanleiding van een probleem met de relaisaansturing van MPC (de relais en daarmee de verlichting schakelt regelmatig kort uit en weer aan) kreeg ik contact met een ervaren MPC gebruiker uit Duitsland, die mij enthousiast maakt om de sinds enkele jaren bestaande mogelijkheid voor besturing via het beeldscherm uit te proberen.

Hij was zelf zo vriendelijk de benodigde ontwerpen van mijn baan alvast klaar te maken. Ik schafte een demo-versie aan en sindsdien draai ik in simulatie met veel plezier het treinverkeer op de ZLMS via het beeldscherm.

We gebruiken dit nu om de besturing zodanig te optimaliseren, dat er geen filevorming meer optreedt.

Beeldscherm lay-out van een deel van de baan.

Hierboven een voorbeeld van het uiterlijk van het scherm. Er zijn tal van knoppen te zien, bijvoorbeeld per blok om rijwegen te schakelen. Er kunnen verschillende uitsnedes van de totale baan worden getoond.

Reactie schrijven

Commentaren: 0