NS 1725

Terug naar Materieel of naar alle NS Elektrisch

Model

Maatschappij NS
Type 1725
Asindeling B'B'
Fabrikant GEC-Alsthom
In dienst 1991
Inzet personenvervoer (IC en DD-AR)
Model Fleischmann 7363
Revisie Nieuwe MAXXON motor juli 2018
Treinnummer 15 - IC-5
Samenstelling ICR: A-B-B-B-A
Aanschaf ± 1991

Inzet

De NS 1725 wordt hier ingezet als intercity met ICR en IC+ rijtuigen.

 

De termen Intercity(-)Plus en IC+ omvatten een tweetal projecten van de Nederlandse Spoorwegen met als doel om door de inzet van luxe Intercity-treinen meer reizigers aan te trekken.

 

Hij rijdt overdag en in de avond.

 

Route

Hij volgt een route vanuit het schaduwstation over Sittard via Heerlen (haltering) naar Duitsland en via België en Maastricht (haltering) weer naar Sittard en het schaduwstation. De route kan ook in omgekeerde richting worden genomen.

 


Grote voorbeeld

De NS-locserie 1700 is een serie elektrische locomotieven, die vanaf begin 1992 worden ingezet door de Nederlandse Spoorwegen voor reizigerstreinen. De locomotieven met asindeling B'B' zijn gebaseerd op het locomotieftype BB 7200[1] van de Franse spoorwegen (SNCF) en zijn een gemodificeerde versie van de NS-serie 1600.

 

De locomotieven worden ingezet in intercitytreinen, bestaande uit ICRm-rijtuigen, voor internationale treinen en werden gebruikt voor het trekken en duwen van DD-AR-treinstammen.

 

Terug naar Materieel of naar alle NS Elektrisch